Yenilikçi Sienalı sanatçı Ambrogio Lorenzetti, 1338’de Siena’nın Palazzo Pubblico (Belediye Binası) için İyi ve Kötü Hükümet Alegorilerini resmetti.

Resim, iyi yönetimin bir şehir üzerindeki etkilerini göstermektedir.

Ambrogio’nun Alegorisi laiktir ve cumhuriyetçi hükümete olan yeni hümanist ilgiyi yansıtır. Resim, dikkat çekici gerçekçilikle geniş bir sivil panorama tasvir ediyor. Ön planda (soldan sağa), en son modaları giyen kadınlar, iyi hükümetin sevinçlerini kutlamak için dans eder ve şarkı söyler; insanlar, açık kemerleri bir okul, bir ayakkabıcı dükkanı ve bir taverna ortaya çıkaran binalar arasında at sırtında geziyorlar; çiftçilerin ürünlerini satmak için şehre girdikleri görülüyor. Arka plandaki çatılarda, işçiler sepetler taşıyor ve tuğla döşüyor.

Lorenzetti, bu imgede hem tarımsal refahın hem de mimari yapının iyi yönetimin avantajları arasında olduğunu göstermektedir.

Şehir surlarının hemen dışında, insanlar ülkeye doğru yola çıkıyorlar. Aşağıda, toprağa kadar bir grup köylü ve uzaktan görülebilen ekili manzara, izleyiciyi neredeyse benzeri görülmemiş bir mekansal derinlik derecesine çekiyor. Bu sakin sahnenin üzerinde süzülen alegorik bir güvenlik figürü, izleyicilere himayesinde barışın hüküm sürdüğünü hatırlatan bir yazıt içeren bir parşömen tutuyor.

Güvenlik’in sol ayağının hemen arkasında Ambrogio, Romulus ve Remus’u emziren efsanevi dişi kurt heykelini içeriyor. Heykel, şehrin duvarından yansıyarak, çevredeki kırsal alanı araştırıyor gibi görünüyor.

Ambrogio, 14. yüzyılın ilk yarısında aktif olan iki sanatçı kardeşten biriydi. Her ikisi de Siena’da doğdu ve çalıştı ve 1348’den sonra Kara Veba salgınında öldüklerine inanılıyor. Sanatsal değerinin yanı sıra önemli belgesel değere sahip olan İyi Hükümet Alegorisi, Ambrogio’nun hayatta kalan en büyük eseri olarak kabul edilir.

Kaynak: Kaurie Schneider Adams, A History of Western Art, Mc Graw Hill, 2010.